Aktivitet 2 på Antons biotop

 







A.    Hvilke vidensformer kunne aktiviteten understøtte?

Katalogviden: Kommer til udtryk i de forskellige fagudtryk børnene vil og integrere, og som ville kunne vise sig i TEGN i en SMTTE. Arbejde med forskellighedsdug. 

 

Dialogisk viden: at diskutere og snakke med børnene om mulige udfald. 

 

Kropsligviden: Blive bidt af en vandrøver

 

Analogviden: Vandrøverens navn 

 

Phronesis: Vil komme til udtryk i Mikroforsker Metoden, ved at fortælle til andre, og se på billeder. 

 

B.    Hvilke naturvidenskabelige kompetencer kunne aktiviteten bidrage til udviklingen af?

 

 

 

C.     Hvordan planlægge og gennemføre aktiviteten med sæt i Mikroforsker Metoden?

 

Gå ud i naturen: Egetoft ved vandhul

 

Jeg undrer mig over: Er der liv i vandet, selvom jeg ikke kan se noget liv?

 

Hvorfor er det sådan: Kunne man fange en fisk? Er der insekter? 

 

Læg en plan: vi vil ud og finde ud af om der er dyr i vandet, ved at tage ud og fiske med net. 

 

Hent oplysninger: Vi fanger fisk, finder bøger til identifikation, dokumentere 

 

Vi har fundet ud af

 

Fortæl til andre

Kommentarer

  1. Hej Anton - spændende med en tur til ferskvand. Mon du stadig skriver på dette indlæg... jeg kunne tænke mig at du foldede vidensformer og mikroforsker metoden mere ud ift. en valgt målgruppe. Lav gerne henvisninger til litteratur (det letter jeres arbejde til prøven) Se biotopopgaven.
    Vh Ida

    SvarSlet

Send en kommentar

Populære opslag